Friday, September 30, 2011

dansk

Jeg kan 5 forskellige sprog: engelsk, dansk, fransk, tysk, og nu lærer jeg kinesisk.  Men jeg er desværre ikke rigtig flydende med enhver af dem (nå ja, engelsk kan jeg godt).  Sååååå tænker jeg på hvordan jeg kan øve mig og blive bedre til dem alle (eller i det mindste til et eller to af dem).  Jeg har valgt dansk, fordi jeg kender allerede en masse ord og kan følge med meget mere end de andre.
I weekenden kommer Andrews mor og hendes kæreste.  Dem har jeg aldrig mødt før, så det glæder jeg mig til.  Jeg synes det er vigtigt at få Andrew bedre til at kende og begynde at være mere og mere tæt på ham.  Vi er kommet sammen et par måneder siden nu, og jeg har stadig noget i mit hjerne som stopper mig fra at elske fuldstændigt.  Jeg tror nok, jeg beskytter mig, især efter mit sidste forholdt (som endnu ikke var så længe siden).
Jamen, jeg skal forsætte at opdatere på dansk en gang imellem, bare at holde sproget frisk i hjernen og prøve at lære nye ord og regler.  Den bedste måde at gøre dét er, at se film og høre musik på sproget man vil lære.  Jeg har også nogle danske bøger, så de kunne også være nyttigt.

No comments:

Post a Comment